isverenim.com isverenim.com
Genelge Mevzuat › 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve Uygulamaları

2011/58 Sayılı Genelgede Değişiklik Yapılması (Mülga 2018/38) (Yürürlükten Kaldırılmışıtr)

  • Sayı / No2011/64
  • Tarih

T.C.

SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI

Sosyal Sigortalar Genel Müdürlüğü

Sayı : B.13.2.SGK.0.10.01.00/704

Konu : 2011/58 Sayılı Genelgede Değişiklik Yapılması

12/10/2011

GENELGE

2011 / 64

Bilindiği üzere, Başkanlık Makamının 29/12/2010 tarihli Olur’una istinaden, 2008/Ekim ayından itibaren tahsis mevzuatı ile ilgili genelgeler, genel yazılar ve e-tahsis iletileri birleştirilerek “Kanuna Göre 4/1-(a) ve 4/1-(b) Kapsamındaki Sigortalıların Tahsis İşlemleri” adlı, 22/07/2011 tarihli ve 2011-58 sayılı Genelge yayımlanmıştır. Söz konusu Genelge ile eklerinin incelenmesinde maddi veya mevzuat içerikli hatalar tespit edilmiş olup, hem söz konusu hataların giderilmesi hem de 2011-58 Genelgede açıklığa kavuşturulması gereken konular aşağıda açıklanmıştır.

1. 22/07/2011 tarihli ve 2011-58 sayılı Genelge metninde yapılan düzeltmeler 2011-58 sayılı Genelgenin; 1.1. “Tahsis Mevzuatına İlişkin Hükümler Temel Tahsis Kavramları” başlıklı birinci kısmının “2.2.2. 5434 sayılı Kanunun mülga 32 nci maddesine göre fiili hizmet süresi zammı” alt başlığında yer alan, “Kanunun yürürlük tarihinden önceki süreler için 5434 sayılı Kanunun mülga 32 nci maddesi uyarınca verilen fiili hizmet süresi zammının 1/4 ü prim ödeme gün sayılarına eklenecektir.” cümlesi, “Kanunun yürürlük tarihinden önceki süreler için 5434 sayılı Kanunun mülga 32 nci maddesi uyarınca verilen fiili hizmet süresi zammı prim ödeme gün sayılarına eklenecektir.” şeklinde düzeltilmiştir.

1.2. “Kısa ve Uzun Vadeli Sigorta Kollarından Sağlanan Yardımlar” başlıklı ikinci kısmının “Yaşlılık Sigortası” başlıklı üçüncü bölümünün, “2.2.2.3. Sakatlığı nedeniyle vergi indiriminden yararlananlar” alt başlığında yer alan; “ - 6/8/2003 tarihinden sonra ilk defa sigortalı olanlardan sakatlık derecesi; Birinci derecede sakatlığı (% 40 - % 59 arasında) olanlara en az 15 yıl sigortalılık süresi ve en az 3600 gün, İkinci derecede sakatlığı (% 60 - % 79 arasında) olanlara en az 18 yıl sigortalılık süresi ve en az 4000 gün, Üçüncü derecede sakatlığı (% 80 - % 100 arasında) olanlara en az 20 yıl sigortalılık süresi ve en az 4400 gün, şartlarıyla yaşlılık aylığı bağlanacaktır.” ifadesindeki; “(% 40 - % 59 arasında)” ibaresi, “(% 80 - % 100 arasında)”; “(% 80 - % 100 arasında)” ibaresi, “(% 40 - % 59 arasında)” şeklinde düzeltilmiştir.

Adres: Mithatpaşa Cd. No:7 Pk: 06437 Sıhhiye/ANKARA Ayrıntılı bilgi için irtibat: Cevdet CEYLAN Sig.Emk.İşl.Dai.Bşk.V. Tel: 0312 432 10 63 Faks: 0312 432 10 62 e-posta: tahsis@sgk.gov.tr Elektronik Ağ: www.sgk.gov.tr

Yine aynı bölümde yer alan “3. Yaşlılık aylığı başvurusu” bölümünün üçüncü fıkrasından sonra gelmek üzere, “Malullük sigortasından malullük aylığı talebinde bulunup, ilk defa sigortalı çalışmaya başladığı tarihte malul olması nedeniyle tarafına malullük aylığı bağlanamayan sigortalılardan yeni bir tahsis talep belgesi alınmaksızın aynı talep belgesi yaşlılık sigortası için de geçerli sayılacaktır.” cümlesi eklenmiştir.

1.3. “Ortak Hükümler” başlıklı dördüncü kısmının “Tarım Sigortası” başlıklı onüçüncü bölümünün; “2.2925 sayılı Kanun uygulamaları”, “2.1.Prim gün sayıları ve prim oranları” alt başlıklı bölümü ile, “3. Kanunun Ek 5 inci maddesine tabi sigortalılar (Tarım işlerinde veya orman işlerinde hizmet akdiyle süreksiz olarak çalışanlar)”, “3.1. Haklarında uygulanan sigorta kolları, prim oranları ve prime esas kazançları” alt başlıklı bölümünde, yer alan Örnek 1’deki “1/12/2008” ibaresi “1/1/2008” olarak değiştirilmiştir.

2. 22/07/2011 tarihli ve 2011-58 sayılı Genelge ekinde yapılan düzeltmeler 2.1. “Başka Birinin Sürekli Bakımına Muhtaç Durumdaki Sigortalıların Sürekli İş Göremezlik Geliri Hesabına Esas Alt Sınırları Yıllar İtibariyle Gösterir Tablo” başlıklı Ek-1’in başlığı “Başka Birinin Sürekli Bakımına Muhtaç Durumdaki Sigortalıların Sürekli İş Göremezlik Geliri Hesabına Esas Alt Sınır Gelirlerini Dönemler İtibariyle Gösterir Tablo” olarak değiştirilmiştir.

2.2. “2008/Ekim Ayı Sonrası Özürlülük Derecelerine İlişkin Fark Aylıkları Gösterir Tablo” başlıklı Ek-5’in, 2011 yılına ait “süre” sütunundaki ikinci “01/01/2011-30/06/2011” süresi ““01/07/2011-31/12/2011” olarak düzeltilmiştir.

2.3. “2008/ekim ayından sonra bağlanan 4/1-(a) ve 4/1-(b) kapsamında malullük ve ölüm aylıklarının mukayesesinde esas alınan en düşük yaşlılık aylığı miktarlarını gösterir tablo” başlıklı Ek-7’nin Bağ-Kur başlıklı bölümündeki 1479 sayılı Kanun için “5510-4(a)” ifadesi “5510-4/1-(b)”, 2926 sayılı Kanun için “5510-4(a) 1/4 alt bent” ifadesi 5510-4/1-(b) 4 numaralı alt bent” olarak düzeltilmiştir.

2.4. “2008/Ekim Ayına Kadar Ölen 4/1-(a) Sigortalılarının Hak Sahiplerine Bağlanan Asgari Aylık Miktarları” başlıklı Ek-8’e 2009 yılından günümüze kadar asgari aylıklar ilave edilmiş olup, yeniden düzenlenen Ek-8 Genelge ekinde gönderilmiştir. Bilgi edinilmesini ve gereğini rica ederim.

Fatih ACAR Kurum Başkan V.

Adres: Mithatpaşa Cd. No:7 Pk: 06437 Sıhhiye/ANKARA Ayrıntılı bilgi için irtibat: Cevdet CEYLAN Sig.Emk.İşl.Dai.Bşk.V. Tel: 0312 432 10 63 Faks: 0312 432 10 62 e-posta: tahsis@sgk.gov.tr Elektronik Ağ: www.sgk.gov.tr

EKLER DİZİNİ:

Ek:1- Başka Birinin Sürekli Bakımına Muhtaç Durumdaki Sigortalıların Sürekli İş Göremezlik Geliri Hesabına Esas Alt Sınır Gelirlerini Dönemler İtibariyle Gösterir Tablo (Bir sayfa) Ek:5- Özürlülük Derecelerine İlişkin Fark Aylıkları Gösterir Tablo (Bir sayfa) Ek:7- Malullük ve Ölüm Aylıklarının Mukayesesine Esas En Düşük Yaşlılık Aylığı Miktarlarını Gösterir Tablo (Bir sayfa)

Ek:8- 2008/Ekim Ayından Önce Vefat Eden Sigortalıların Hak Sahiplerine Bağlanan Aylıkların Alt Sınırlarını Gösterir Tablo (Bir sayfa)

DAĞITIM:

Gereği: Merkez ve Taşra Teşkilatına

Bilgi: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına

Adres: Mithatpaşa Cd. No:7 Pk: 06437 Sıhhiye/ANKARA Ayrıntılı bilgi için irtibat: Cevdet CEYLAN Sig.Emk.İşl.Dai.Bşk.V. Tel: 0312 432 10 63 Faks: 0312 432 10 62 e-posta: tahsis@sgk.gov.tr Elektronik Ağ: www.sgk.gov.tr

Ek-1

BAŞKA BİRİNİN SÜREKLİ BAKIMINA MUHTAÇ DURUMDAKİ

SİGORTALILARIN SÜREKLİ İŞ GÖREMEZLİK GELİRİ

HESABINA ESAS ALT SINIR GELİRLERİNİ DÖNEMLER

İTİBARİYLE GÖSTERİR TABLO

2008 Yılı

2009 Yılı

2010 Yılı

2011 Yılı

I. Dönem

20,28 x 30 x 0,85 = 517,14 TL

II. Dönem

21,29 x 30 x 0,85 = 542, 895 TL

I. Dönem

22,20 x 30 x 0,85 = 566,10 TL

II. Dönem

23,10 x 30 x 0,85 = 589,05 TL

I. Dönem

24,30 x 30 x 0,85 = 619,65 TL

II. Dönem

25,35 x 30 x 0, 85 = 646,43 TL

I. Dönem

26,55 x 30 x 0,85 = 677,25 TL

II. Dönem

27,90 x 30 x 0,85 = 711,45 TL

Ek-5

2008/EKİM AYI SONRASI ÖZÜRLÜLÜK DERECELERİNE İLİŞKİN FARK AYLIKLARI GÖSTERİR TABLO

YILLAR

SÜRE

Özürlülük Derecesi %70 ve Üstü- A KODLU (% 300)

Özürlülük Derecesi % 40-69 Arası Olanlar İle 18 Yaşından Küçük Olup, Özürlülük Derecesi %40 ve üzeri olanlar-B KODLU (% 200)

2008

01/07/2008-31/12/2008

1615 x 0,051448 = 83,09 x % 300 = 249,27

1615 x 0,051448 = 83,09 x % 200 = 166,18

01/01/2009-30/06/2009

1615 x 0,053505 = 86,41 x %300 = 259,23

1615 x 0,053505 = 86,41 x %200 = 172,82

01/07/2009-31/12/2009

1615 x 0,05592 = 90,31 x %300 = 270,93

1615 x 0,05592 = 90,31 x %200 = 180,62

01/01/2010-30/06/2010

1615 x 0,057383 = 92,67 x % 300 = 278,01

1615 x 0,057383 = 92,67 x % 200 = 185,34

01/07/2010-31/12/2010

1615 x 0,059445 = 96,00 x % 300 = 288,00

1615 x 0,059445 = 96,00 x % 200 = 192,00

01/01/2011-30/06/2011

1620 x 0,061954 = 100,37 x % 300 = 301,10

1620 x 0,061954 = 100,37 x % 200 = 200,73

01/07/2011-31/12/2011

1620 x 0,06446 = 104,43 x % 300 = 313,29

1620 x 0,06446 = 104,43 x % 200 = 208,86

2009

2010

2011

Ek-7 2008/EKİM AYINDAN SONRA BAĞLANAN 4/1-(a) ve 4/1-(b) KAPSAMINDA MALULLÜK VE

ÖLÜM AYLIKLARININ MUKAYESESİNDE ESAS ALINAN

EN DÜŞÜK YAŞLILIK AYLIĞI MİKTARLARINI GÖSTERİR TABLO

SSK

BAĞ-KUR

2925

1479

2926

521,81

415,46

353,00

258,00

5510 4/1-(a)

2925

5510 4/1-(b)

5510 4/1-(b)

4 numaralı alt bent

2008/ARALIK

570,57

392,24

428,05

282,98

2009/ARALIK

564,25

406,29

452,62

281,23

2010/ARALIK

615,94

456,34

523,00

353,46

2007/ARALIK

Not: 2008/Ekim ayıbaşından sonra malullük sigortasından tahsis talebinde bulunan veya ölen 4/1-(a), 4/1-(b) ve tarım sigortalıları için 2007/Aralık ayında ödenen yaşlılık aylığı esas alınır.

Ek-8 2008 EKİM AYINA KADAR ÖLEN 4/1-(a) SİGORTALILARIN HAK SAHİPLERİNE BAĞLANAN ASGARİ AYLIK MİKTARLARI 4/1-(a) sigortalılarının 2008/Ekim Ayına Kadar Ölen Sigortalıların Hak Sahiplerine

TARİH

Bağlanan Asgari Aylıkların Tüfe, SDÖ ve Oransal Artışlarla Arttırılması

AYLIK

ÖLÜM AYLIĞI

TÜFE (%)

YIL

AY

ASGARİ

Tek Haksahibi Anne Baba Eş (60%)

Çocuk (30%)

(80%)

(%45)

1999

ARALIK

1,059 79.590.000 63.672.000 47.754.000 23.877.000 35.815.500 2000

OCAK

1,049 84.285.810 67.428.648 50.571.486 25.285.743 37.928.615 2000

ŞUBAT

1,037 88.415.815 70.732.652 53.049.489 26.524.745 39.787.117 2000

MART

1,029 91.687.201 73.349.761 55.012.321 27.506.160 41.259.240 2000

NİSAN

1,023 94.346.130 75.476.904 56.607.678 28.303.839 42.455.758 2000

MAYIS

1,022 96.516.091 77.212.873 57.909.655 28.954.827 43.432.240 2000

HAZİRAN

1,007 98.639.445 78.911.556 59.183.667 29.591.834 44.387.750 2000

TEMMUZ

1,022 99.329.922 79.463.938 59.597.953 29.798.977 44.698.464 2000

AĞUSTOS

1,022 101.515.181 81.212.145 60.909.109 30.454.554 45.681.830 2000

EYLÜL

1,031 103.748.515 82.998.812 62.249.109 31.124.555 46.686.830 2000

EKİM

1,031 106.964.719 85.571.775 64.178.831 32.089.416 48.134.122 2000

KASIM

1,037 110.280.626 88.224.501 66.168.376 33.084.188 49.626.280 2000

ARALIK

1,025 114.361.010 91.488.808 68.616.606 34.308.303 51.462.452 2001

OCAK

1,025 117.220.036 93.776.029 70.332.022 35.166.011 52.749.013 2001

ŞUBAT

1,018 120.150.537 96.120.430 72.090.322 36.045.161 54.067.739 2001

MART

1,061 122.313.247 97.850.598 73.387.948 36.693.974 55.040.958 2001

NİSAN

1,103 129.774.356 103.819.485 77.864.614 38.932.307 58.398.457 2001

MAYIS

1,051 143.141.115 114.512.892 85.884.669 42.942.335 64.413.498 2001

HAZİRAN

1,031 150.441.312 120.353.050 90.264.787 45.132.394 67.698.586 2001

TEMMUZ

1,024 155.104.993 124.083.994 93.062.996 46.531.498 69.797.242 2001

AĞUSTOS

1,029 158.827.513 127.062.010 95.296.508 47.648.254 71.472.376 2001

EYLÜL

1,059 163.433.511 130.746.809 98.060.107 49.030.053 73.545.075 2001

EKİM

1,061 173.076.089 138.460.871 103.845.653 51.922.827 77.884.234 2001

KASIM

1,042 183.633.731 146.906.985 110.180.239 55.090.119 82.635.173 2001

ARALIK

1,032 191.346.348 153.077.078 114.807.809 57.403.904 86.105.850 2002

OCAK

1,053 197.469.432 157.975.546 118.481.659 59.240.830 88.861.237 2002

ŞUBAT

1,018 207.935.312 166.348.250 124.761.187 62.380.594 93.570.883 2002

MART

1,012 211.678.148 169.342.518 127.006.889 63.503.444 95.255.158 2002

NİSAN

1,021 214.218.286 171.374.629 128.530.972 64.265.486 96.398.220 2002

MAYIS

1,006 218.716.871 174.973.497 131.230.123 65.615.061 98.422.583 2002

HAZİRAN

1,006 220.029.173 176.023.338 132.017.504 66.008.752 99.013.118 2002

TEMMUZ

1,014 221.349.349 177.079.479 132.809.609 66.404.805 99.607.197 2002

AĞUSTOS

1,022 224.448.240 179.558.592 134.668.944 67.334.472 101.001.698 2002

EYLÜL

1,035 229.386.102 183.508.882 137.631.661 68.815.831 103.223.735 2002

EKİM

1,033 237.414.616 189.931.693 142.448.770 71.224.385 106.836.566 2002

KASIM

1,029 245.249.299 196.199.439 147.149.579 73.574.790 110.362.173 2002

ARALIK

1,016 252.361.529 201.889.223 151.416.917 75.708.459 113.562.676 2003

OCAK

1,026 256.399.314 205.119.451 153.839.588 76.919.794 115.379.679 2003

ŞUBAT

1,023 263.065.697 210.452.558 157.839.418 78.919.709 118.379.550 2003

MART

1,031 269.116.209 215.292.967 161.469.725 80.734.863 121.102.280 2003

NİSAN

1,021 277.458.812 221.967.050 166.475.287 83.237.644 124.856.451 2003

MAYIS

1,016 283.285.448 226.628.358 169.971.269 84.985.634 127.478.436 2003

HAZİRAN

-0,2 287.818.016 230.254.413 172.690.810 86.345.405 129.518.091 2003

TEMMUZ

-0,4 287.818.016 230.254.413 172.690.810 86.345.405 129.518.091 2003

AĞUSTOS

1,002 287.818.016 230.254.413 172.690.810 86.345.405 129.518.091 2003

EYLÜL

1,019 288.393.653 230.714.922 173.036.192 86.518.096 129.777.127 2003

EKİM

1,014 293.873.132 235.098.506 176.323.879 88.161.940 132.242.893 2003

KASIM

1,016 297.987.356 238.389.885 178.792.414 89.396.207 134.094.293 2003

ARALIK

302.755.154 242.204.123 181.653.092 90.826.546 136.239.802 2004

OCAK

1,1 360.097.681 304.578.146 221.558.593 110.779.296 166.168.943 2004

TEMMUZ

1,1 396.107.449 335.035.960 243.714.452 121.857.226 182.785.838 2005

OCAK

1,06 419,87 355,14 258,33 129,17 193,75 2005

TEMMUZ

1,06 445,06 376,45 273,83 136,92 205,38 2006

OCAK

1,03 458,42 387,74 282,04 141,03 211,54 2006

TEMMUZ

1,043699 478,45 404,53 294,25 147,14 220,78 2007

OCAK

1,05 502,38 424,76 308,96 154,50 231,82 2007

TEMMUZ

1,0387 521,81 441,35 321,05 160,53 240,79 2008

OCAK

1,02 532,25 450,18 327,47 163,75 245,61 2008

TEMMUZ

1,072 570,57 482,59 351,05 175,53 263,29 2008

EKİM

1,072 575,26 487,28 354,18 177,09 265,64 2009

OCAK

1,0384 597,35 505,99 367,78 183,89 275,84 2009

TEMMUZ

1,0183 608,28 515,25 374,51 187,26 280,89 2010

OCAK

60 TL

668,28 563,25 410,51 205,26 307,89 2010

TEMMUZ

1,0359 692,27 583,47 425,25 212,63 318,94 2011

OCAK

752,27 631,47 461,25 230,63 345,94 2011

TEMMUZ

1,04 782,36 656,73 479,70 239,86 359,78 Not: 1- Tabloda belirtilen asgari aylık tutarları 2008/Ekim öncesi ölen sigortalıların hak sahipleri için uygulanır. 2-Asgari aylıklar, 2003 yılında ödenen sosyal destek ödemesi ilave edilerek artırılmıştır. 3-2008/Ekim ayından itibaren aylıklara sonra sosyal yardım zammı ilave edilerek arttırılmıştır. 4-Hesaplanan aylıklara ek ödeme dahil edilmemiştir.

Mevzuat arşivi
Bu belgenin yazdırılabilir sürümü ücretli üyelere özeldir — https://destek.isverenim.com/mevzuat/95ccffca-5dc1-79f1-0e2c-62ed4914cd44